Siden 1996 har jeg arbejdet med ledelse, processer og projekter, herunder bl.a. med udvikling af kompetencer hos medarbejderne i de afdelinger, hvor jeg har ansvaret for implementering af forskellige projekter.
Jeg har været sparringspartner (trusted advisor) for ledelsen i forbindelse med de udfordringer, de har stået overfor i forbindelse med implementering af f.eks. LEAN og øvrige forandringer, projekterne har medført.
Jeg har erfaring med LEAN, og projektledelse både fra produktions, Distributions- og administrative miljøer.
Jeg brænder for, at kunne komme tæt på folk, og udvikle / coache dem i deres daglige opgaver, så vi sammen når de opsatte mål. Jeg har altid udviklet de medarbejdere, jeg har arbejdet sammen med, og har med glæde sendt dem videre til større projekter og større ledelsesmæssige opgaver.
Min spidskompetence er, at jeg er professionel projektleder (IPMA-C) og trives utrolig godt med tidsafgrænsede opgaver, hvor jeg er inde i en kortere eller længere tid for, at udføre en specifik og afgrænset opgave.
Det at starte en opgave op, analysere området, afdække problemstillingerne, finde løsningsforslagene, for derefter at implementere løsningerne sammen med ledelsen og medarbejderne. Incl. overdragelse til ledelsen i organisationen. Det er mig.
Som person er jeg målrettet, planlægningsorienteret, fokuseret på implementering af den enkelte opgave.
For mig er det en selvfølgelig at en aftale overholdes, også vedr. overholdelse af aftaler på økonomi og kvalitetsområderne.
Min arbejdsstil er meget energisk, systematisk og resultatorienteret. Derudover er jeg meget loyal overfor beslutninger, der er truffet.
Privat er jeg 50 år, og har siden 2000 været gift med Dorte, som jeg har 2 drenge med. Emil og Christian.
Erhvervserfaring
September 2013 – Ejer af RN Consulting
RN Consulting arbejder primært indenfor følgende områder:
Optimering af forretningen – Driftsoptimering.(færre omkostninger for virksomheden)
Kortlægning af flow for produkter og processer, afdækning af spild i processen
At gennemgå forretningsprocesser, og sammen optimere dem.
Uddanne ledere i at skabe forandringer. En forandring skal skabe en forbedring.
Opbygge og implementere planstyring, mål- og resultatstyring i en enhed
Deltage som sparring på allerede gennemførte flowdiagrammer (VSM)
Undervisning i LEAN, Driftsledelse, 5S
Interim Manager. Lej en leder i en tidsbestemt periode.
Derudover tilbyder RN Consulting også deltagelse i Advisory boards & bestyrelsesarbejde.
Udvalgte resultater fra RN Consulting
Bestyrelsesformand samt medlem af Advisory Board
Undervist i LEAN Driftsledelse
Gennemført flow for processer for skellige kunder
Afholdt mere end 50 foredrag om netværk
November 2019 – Februar 2020 Compliance officer – BEC
Jeg løste en opgave, hvor opgaven var at gennemgå “Egenkontrollerne”, der var placeret i kategori 1 og 2 i vurderingen af Finanstilsynet, så BEC efterfølgende kunne være compliance.
Opgaven var at få processen analyseret, verificeret hvordan as-is-processen var og udarbejde den nye proces til to-be-processen inklusive implementering af processen. Dette inkluderer også placering af ejerskabet på ledelsesniveau samt hvilket team, der vil det rigtige team til at udføre “Egenkontrollerne” hvert år.Ansvarlig for:
Ansvarlig for:
• Organisering af opgavebeskrivelse, involvering af interessenter, indsamling af interviews med interessenter, facilitering af workshops på opgaven og med nøgleinteressenter, etablering af oversigt over forberedelse og implementering af processer, der skal være.
Udvalgte resultater:
• De prioriterede Egenkontroller, blev opdateret og genkendt ultimo februar som planlagt, i aftalt kvalitet, termin og indenfor timebudgettet.
Referencer oplyses ved henvendelse.
August 2019 – Oktober 2019 Projektleder, proceskonsulent – Atea
Jeg løste en opgave, hvor formålet var en gennemgang af 6 SKI aftaler (af de i alt 12) og skabe et overblik der viser det nuværende procesflow for anvendelsen af aftalerne (as-is).
Derudover blev der udarbejdet forslag, der kunne forbedre processerne på de 6 SKI aftaler, og efterfølgende implementeres på de andre 6 SKI aftaler, der ikke er med i dette scope.
Ansvarlig for:
Tilrettelæggelse af opgavebeskrivelse, involvering af interessenter, sikre gennemførelse af interviews med interessenterne, facilitering af workshops for projektdeltagere samt key stakeholders, etablering af as-is overblikket samt udarbejdelse af forslag til to-be løsningsforslag.
Udvalgte resultater:
Der blev gennemført en as-is analyse med interviews af ca. 40 % af afdelingens berørte medarbejdere, procesflowet for de udvalgte 6 SKI aftaler er blevet kortlagt samt beskrevet.
• Beslutningsoplægget til Atea´ direktion viser en reduktion i lønomkostningerne på ca. 20% samtidig med, at de 2 oplæg begge viser hvordan processen kan blive compliant over SKI der forventes en større kunde- og medarbejdertilfredshed. Direktionen godkendte oplægget, Atea implementere selv løsningen primo 2020.
Referencer oplyses ved henvendelse.
Maj 2019 – August 2019 Projektleder, proceskonsulent – UMAGE
Jeg løste en opgave,om havde titlen ” 4-3″. Målet var at gå igennem alle processerne hos virksomheden og ende med et resultat, hvor medarbejderne i Danmark kan gå ned til at have en 4 dages uge.
Medarbejderne arbejder i Danmark, Europa, USA, Kina og Vietnam.
Ansvarlig for:
Tilrettelæggelse af workshops, opgavebeskrivelse, involvering af interessenter, styringsgruppe, opfølgning, sparring med CEO og CCD (virksomhedens 2 ejere) om resultater
Udvalgte resultater:
Der blev gennemført 6 workshops, hvor alle processerne er blevet gennemgået og tegnet (as-is og to-be)
Der er blevet synliggjort spild for mere end 20% af samtlige opgaver, og reduktionen af spildtiden er nu på 15%, hvilket vil sige at formålet og målet med projektet er opnået.
Referencer samt opnåede resultater oplyses ved henvendelse.
Maj 2016 – 2018 Senior Projektleder – Nordea
Gennemførelse af Change Managemenet projekt i Infrastructure / Operation (I/O) i samarbejde med brugere, Internal Audit samt øvrige Stakeholders. Projektet var en del af et større compliance program #Vizier23
Referencer samt opnåede resultater oplyses ved henvendelse.
Februar 2015 – Marts 2016 Planlægningschef – G4S
Etablering af ny afdeling med base på Hovedkontoret i Albertslund. Ialt 13 medarbejdere, som er placeret i Albertslund, Kolding og Aarhus.
Udvalgte resultater:
Kapacitetsudnyttelsen af 270 montører hævet fra 68% til 80%
Antal afsluttede opgaver pr. montør hævet fra 3,4 stk.pr. dag til 3,6 stk.
Implementering af aftalte projekter, jævnfør milepælsplanerne
Etablering af nye planlægningsprincipper.
Etablering af dagligt planstyringsoverblik over åbenstående opgaver, incl. antal dage siden opstart, geografi og type af opgaverne.
November 2013 – Januar 2015 Afdelingsleder – Det Konservative Folkepartis Hovedkontor
Afdelingsleder for Foreningsservice, som bl.a. dækkede følgende områder:
IT området (hjemmeside, webshop, support, kurser for foreningernes webmastere)
Medlemsservice (oprette og vedligholdelse af medlemslister, udvalgsposter, regninger o.lign.)
Leverandørkontakt
Sekretærfunktion for diverse interne udvalg
Udvalgte resultater:
Nye kontrakter på hosting, mailsystem samt medlemsblad.
Reduktion af omkostninger, hhv. 50, 75 og 30 procent samt optimering af arbejdsgangene.
Øget kontakt mellem hovedkontor og vælgerforeninger.
Herunder implementering af ERFA-netværk for de vigtigste interessenter
Implementering af planstyring og målstyring samt løbende optimering (PDCA)
August 2010 – Oktober 2013 Senior Business Process Consultant i Danske Bank Group
Arbejdsopgaverne var indenfor LEAN administration og driftsledelse.
Opgaverne var bl.a.
Facilitering af workshops for ledere, chefer og medarbejdere
Underviser på Driftsledelses- og PDCA, problemløsnings-kurser
Projektledelse
Udarbejdelse af koncepter, f.eks. for overdragelsesfasen til den enkelte afdeling efter implementering af LEAN projekterne.
Udvalgte resultater:
Effektivisering på min. 15% i hvert af de projekter, jeg har gennemført
Implementering af Driftsledelse, herunder coaching af den enkelte leder i afdelingen.
Implementering af planstyring, målstyring og løbende forbedringer (PDCA)
Implementering af kompetenceoverblik, gab, og fremadrettet planlægning med fokus på kundetilfredshed, kvalitet og leveringssikkerhed til gavn for såvel kunder som medarbejderne
Implementere værktøjer, til brug for synlighed af budgettet i afdelingerne, herunder budgetoverholdelse
Undervisning af mere end 200 deltagere på de 8 obligatoriske kurser i LEAN Driftsledelse samt PDCA.
Marts 2008 – April 2010 Postmester / Distributionschef i Hørsholm og Allerød
På baggrund af resultaterne som Postmester i Stenløse, overtog jeg et større og mere kompliceret område med 4 mellemledere og ca. 110 medarbejdere.
Her har jeg bl.a. været ansvarlig for følgende:
Projektsponsor for projekter på mine 2 Distributionscentre, bl.a.
– Ombygningsprojekter
– Arbejdsmiljøprojekter
– GIS / TOR projekter vedr. omlægning af arbejdsopgaver
Nordsjællands største facility afdeling for afhentning af post.
Leveret aftalte resultater vedr. økonomi og kvalitet.
Skabt trivsel og glæde for medarbejderne.
Proceskortlægning og Procesoptimeringer
Systematisk anvendelse af LEAN værktøjer f.eks. Kaizen, Gemba, VSM og tavlemøder,
hvor indsatser blev udvalgt i samarbejde med det enkelte team.
Sikrede et godt arbejdsmiljø, som levede op til lovgivningen.
Omdeling af breve og pakker til mere end 24.000 husstande.
Løbende opdaterer egen viden og overholdelse af gældende overenskomster
Udvalgte resultater:
Arbejdsmiljø certificering gennemført ved begge enheder i 2008.
Økonomi og kvalitet gennemført med overskud.
Tilpasning af antal medarbejdere i forhold til budgettet.
Allerød havde i 2008 postområdets største fremgang på medarbejder
tilfredsheden (MKA).
MKA index var i 2007 på 43,0 og i 2009 69,2 (der måles fra 0 til 100)
MKA index i Hørsholm var i 2007 55,0 og i 2009 65,9
Godkendt Auditering af Dansk Standard på arbejdsmiljø området
Stigning i den samlede kundetilfredshed (der måles i index fra 0 til 100);
– Allerød er steget fra index 80 i 2008 til 84 i 2009.
– Hørsholm er steget fra index 83 i 2008 til 89 i 2009.
Maj 2005 – Feb. 2008 Postmester i Stenløse og Slangerup
Min jobfunktion som Postmester var bl.a. følgende.
Projektsponsor for projekter på mine 2 Distributionscentre
– Ombygningsprojekter
– Arbejdsmiljøprojekter
– GIS / TOR projekter vedr. omlægning af arbejdsopgaver
Levere aftalte resultater vedr. økonomi og kvalitet
Sikre postlevering for de 17.000 husstande, i det geografiske område.
Skabe trivsel og glæde for medarbejderne.
Proceskortlægning og Procesoptimeringer
Systematisk anvendelse af LEAN værktøjer f.eks. Kaizen, Gemba, VSM og tavlemøder,
hvor indsatser blev udvalgt i samarbejde med det enkelte team.
Sikre et godt arbejdsmiljø som levede op til lovgivningen.
Løbende opdaterer egen viden og overholdelse af gældende overenskomster
Opgaven var ligeledes en total ”turn around ” på arbejdspladsen, lige fra at få posten omdelt til kunderne 6 dage om ugen og samtidig skabe balance mellem budget og forbrug, og ikke mindst skabe tillid hos kunderne.
Jeg var den 3. Postmester på 13 måneder. Og den første som løste opgaven, at være bedre end de aftalte KPIér på kvalitet, økonomi og medarbejdertilfredshed.
Udvalgte resultater:
Forbedringen på økonomien var i 2005 mere end 50% bedre i forhold til
forventningerne fra områdedirektøren.
Overskud samt budgetoverholdelse på økonomien både i 2006 og 2007.
Kvalitetsmæssig overholdelse af budgettet i 2006 og 2007
Medarbejdertilfredsheden steg fra 61,0 i 2005 til 66,0 i 2007.
Bedste arbejdsplads i 2007 i Nordsjælland ( målt af medarbejderne) – Team Slangerup var i finalen som bedste team i Post Danmark
Integration af 7 medarbejdere fra Tyskland i efteråret 2007
TOP 3 som Postmester på landsplan via benchmark system (SAP).
Turn around fra et minus på 20% til et plus på 5% på økonomien.
Kvaliteten blev løftet med mere end 30%. Til målopfyldelse.
2004 – Maj 2005 Stabschef i Post Danmark
Ansvarlig for indtægtssikringsaktiviteter i Post Danmark.
Opgaven var bl.a.
Projektchef for 3 projektledere
Projekt ”Korrekt pris for varen”
– Anvendelse af IT teknologien for at sikrer korrekt fakturering.
– Kontrolfunktionerne blev billigere og nemmere.
– Anvendelse af LEAN værktøjer, f.eks. Kaizen, Gemba og tavlemøder
– Sikre Supply Chain Management gennem hele produktporteføljen
Sikre forretningsdelen af overgangen til SAP
Projekt ”Portoregninger”
– Systematisering af at finde portobreve bl.a. ved hjælp af teknologien
– Systematisering af at skrive portoregninger
– Systematisering af forløbet vedr. rykkere og incassoforløb
– Indførelse af ” 1. portobrev gratis for private” ( kundetilfredshed)
– IT understøttelse af hele processen, herunder kravspecifikation ved overgangen til Implementering af SAP bogføring
Projekt ”IT sikkerhed på Brevpostcentrene”
– Adskillelse af produktionens IT systemer fra det administrative IT-system, for at sikre bedre kvalitet i sortering af brevene.
– Halvårlig auditering af, at de aftalte IT sikkerhedsregler blev overholdt.
Proceskortlægning af samtlige processer
Etablerer en ensartet papirgang af kundernes bilag inkl. bogføringen
Sikre papirgangen, så afsender betalte den korrekte pris inkl. rabatter
Sikre kendskab til papirgangen hos berørte medarbejdere
Maj 2005 – Feb. 2008 Postmester i Stenløse og Slangerup
Min jobfunktion som Postmester var bl.a. følgende.
Projektsponsor for projekter på mine 2 Distributionscentre
– Ombygningsprojekter
– Arbejdsmiljøprojekter
– GIS / TOR projekter vedr. omlægning af arbejdsopgaver
Levere aftalte resultater vedr. økonomi og kvalitet
Sikre postlevering for de 17.000 husstande, i det geografiske område.
Skabe trivsel og glæde for medarbejderne.
Proceskortlægning og Procesoptimeringer
Systematisk anvendelse af LEAN værktøjer f.eks. Kaizen, Gemba, VSM og tavlemøder,
hvor indsatser blev udvalgt i samarbejde med det enkelte team.
Sikre et godt arbejdsmiljø som levede op til lovgivningen.
Løbende opdaterer egen viden og overholdelse af gældende overenskomster
Opgaven var ligeledes en total ”turn around ” på arbejdspladsen, lige fra at få posten omdelt til kunderne 6 dage om ugen og samtidig skabe balance mellem budget og forbrug, og ikke mindst skabe tillid hos kunderne.
Jeg var den 3. Postmester på 13 måneder. Og den første som løste opgaven, at være bedre end de aftalte KPIér på kvalitet, økonomi og medarbejdertilfredshed.
Udvalgte resultater:
Forbedringen på økonomien var i 2005 mere end 50% bedre i forhold til
forventningerne fra områdedirektøren.
Overskud samt budgetoverholdelse på økonomien både i 2006 og 2007.
Kvalitetsmæssig overholdelse af budgettet i 2006 og 2007
Medarbejdertilfredsheden steg fra 61,0 i 2005 til 66,0 i 2007.
Bedste arbejdsplads i 2007 i Nordsjælland ( målt af medarbejderne)
– Team Slangerup var i finalen som bedste team i Post Danmark
Integration af 7 medarbejdere fra Tyskland i efteråret 2007
TOP 3 som Postmester på landsplan via benchmark system (SAP).
Turn around fra et minus på 20% til et plus på 5% på økonomien.
Kvaliteten blev løftet med mere end 30%. Til målopfyldelse.
Formand for international arbejdsgruppe, UPU (Verdens Post Unionen)
Bulk mail gruppen har det overordnede mål, at skabe et fælles netværk, hvor viden om Indtægtssikring deles på tværs af de deltagende lande, selv om flere er konkurrenter.
Udvalgte resultater som formand for Bulk mail gruppen:
Sikrede samarbejde og udveksling af viden, på tværs af forskellige lande.
Flere lande blev involveret i samarbejdet, på baggrund af min systematiske og tillidsvækkende tilgang til opgaven.
Opgaven krævede tålmodighed, og kraftig forhandlingsteknik af mig. Både inden møderne, men også på møderne.
Struktur på samarbejdet/ møderne.
2001- 2003 Projektleder i Udviklingsafdeling
Projektleder for Indtægtssikring i Post Danmark, hvor formålet var følgende:
Udarbejdelse af drejebog, således at Post Danmark sikres indtægterne for de produkter, som distribueres. Værktøjerne for gennemførelsen var en videreførelse af LEAN Produktion og LEAN Distribution.
Sikrer at kontrollerne på kort sigt blev implementeret i eksisterende IT systemer og på lang sigt blev implementeret i SAP.
Benchmarking med øvrige postvæsener på europæisk plan samt med USA.
Ledelse af 6 del-projektledere og 40 medarbejdere
Udvalgte resultater:
Drejebog udarbejdet
Drejebog implementeret i hele Post Danmark
Budgetoverholdelse for første gang og i samtlige år
Etablering af afdeling med reference til vicedirektøren
Etablering af afdeling med reference til vicedirektøren forforretningsenheden Brev, Produktion og Transport.
Genplacering / afskedigelse af medarbejdere ved afslutning af projektet
2001 Projektleder i Post Danmark, Kommunikationsløsninger
Implementering af projekt Valg Af Transportmiddel i hele Danmark.
Projektet involverede 3 del projektledere samt 28 lokale implementerings ansvarlige
Projektet var en del af LEAN Distribution, som blev udrullet over hele Danmark.
Udvalgte resultater:
6,9 millioner kr. i provenu år 1,
10,9 millioner kr. i år 2. Projektet oversteg alle forventninger.
LEAN drejebogen og det udviklede IT værktøj anvendes stadig i 2009.
Juni 2000- 2001 Projektleder i Udviklingsafdeling
Projektleder for projekt Valg Af Transportmiddel, Formålet var følgende:
Udarbejdelse af drejebog, til brug for anvendelse af bilparken i Post Danmark.
Sikre billigste transportmiddel, til brug for den enkelte transportopgave, ud fra LEAN-principperne
Gennemføre test af drejebogen
Udvalgte resultater:
Udarbejdelse af drejebog
Udarbejdelse af IT værktøj til gavn for brugerne af drejebogen.
Gennemførelse af pilot til aftalte termin samt økonomi og benefit.
Sikre medarbejderne en fair fratrædelse ved projektets afslutning.
1999- Maj 2000 Proceskonsulent i Post Danmark Udvikling
Del af Task Force Team som skulle finde indsatsområder i forbindelse med maskinel-sætning af post på brevpostcentrene i Danmark. Opgaven var en del af implementeringen af LEAN Produktion i hele Danmark.
Kortlægning af de samlede processer for HR og Driften
Kortlægning af processerne i brevpostcentret
Kortlægge produktionsledernes dagligdag ( tid pr. proces)
Udarbejde handlingsplaner pr. produktionsleder
Udarbejde handlingsplaner for driften
Udarbejde procesoptimering med LEAN som værktøj
Udvalgte resultater:
LEAN Produktion implementeret i hele Danmark
Udarbejdelse af ny logistik aftale med interessenterne
Aftalt provenu hjemtaget
Uddannelse
2017 GDPR Foundation, EU GDPR Insitute
2016 PRINCE2 Foundation, Peak consulting
2016 ITIL Foundation, Westergaard
2011 Diplom i Ledelse, Det afsluttende modul, jeg skrev om forandringsledelse
2010 Diplom i Ledelse valgmodul ” Ledelse og Coaching”
2010 Recertifisering IPMA-C, Projektforeningen
2010 Diplom i Ledelse, valgmodul ” Projektledelse”
2009 Diplom i Ledelse modul 3 ”Ledelse og Organisation”
2009 Diplom i Ledelse modul 2 ” Ledelse og Medarbejdere”
2008 Diplom i Ledelse, modul 1 ” Det Personlige lederskab”
2005 Recertifisering IPMA-C, Projektforeningen
2004 ECU (Executive Chef Uddannelse) Handelshøjskolen i København
2004 Uddannet som Assessor EFQM standard, DIEU (i dag Mannaz)
2001-2002 IPMA- C Projektleder, Projektforeningen
2000 Merkonom. Logistik, Niels Brock
1992-1998 Merkonom. Driftsledelse, Niels Brock
1998 PC kørekort, Niels Brock
1987-1989 Driftsteknisk assistent. Københavns Tekniske Skole
Kurser
2017 GDPR, Copenhagen Compliance
2017, GDPR, Kromann Reumert
2011- 2012 Lean Master Class, Driftsoptimering i adm. og service, Implement
2011 Powerpoint kursus
2011 Faciliteringskursus, Implement (3 dage)
2006 Kursus for SU (Samarbejds Udvalg) medlemmer 2 dage
2004 Kursus i Coaching, Learn2lead
2002 Advanced Power2Influence, Learn2lead
2001 Power2Influence, Learn2lead
1999 Projektlederkursus del 1. DIEU (4 dage)
1996-1997 POL uddannelsen (Intern lederkursus 4 uger)
1997 § 9 kursus i sikkerhed
1996 Kommunikationsorientering (3 dage)
1996 + 2000 Kursus i præsentationsteknik (3 dage)
1996 Kursus i medarbejdersamtaler (2 dage)
1996 Fagforeningskursus, trin 1 Dansk Post Forbund (5 dage)
Fritidsinteresser samt tillidshverv
2017- Kandidat til #kv17, Fredensborg kommune, nummer 4 på liste C
2016- Økonomiansvarlig folketingskandidat; Lars Arne Christensen, liste C
2014- Bestyrelsesmedlem i Powerjobsøgerne
2014- Næstformand i Nørdenirvana
2012- 2014 Bestyrelsesformand i FDF Karlebo
2013- 2013 Bestyrelsesmedlem i Nordsjællands Storkreds
2012- 2013 Formand for Rasmus Jarlov´ kampagneudvalg
2009- 2013 Bestyrelsesmedlem i Det Konservative Folkeparti, Fredensborg kommune
2005- 2010 Næstformand i Chefkredsen, HK Post & Kommunikation
2005- 2009 Bestyrelsesmedlem i FDF K7 Frihavn (kasserer)
2000- 2002 Medlem af Hørsholm sogns menighedsråd
2002- 2005 Formand for forældrebestyrelsen i Breeltegaarden daginstitution
1987- 2005 FDF leder, samt instruktør på FDF´ lederskole
1990- 1995 Bestyrelsesmedlem i FDF Albertslund
Andet
2010 – Holder løbende indlæg om, at finde den næste jobmæssige udfordring via netværk
2002 Indlæg ved postal konference for de postale sikkerhedschefer samt ansvarlige for indtægtssikring i EU, Afrika samt USA og Canada.
2002 Indlæg ved konference for de postale interne revisioner i EU, Afrika samt USA og Canada.